Webzy

Webzy bouwt en onderhoudt betaalbare websites en webshops

  • Over
  • Portfolio
  • Diensten
  • Blog
  • Contact

SRC Solutions – website voor een organisatiebureau

augustus 19, 2016 by Jessy de Boer

Dit was de opdracht

 

Een nieuwe website met een kleurrijke uitstraling, waarbij iedere pagina een uniek karakter heeft om de content goed onder de aandacht te brengen.

Dit zijn de technische details

De website is gebouwd met WordPress zodat aanpassingen aan de teksten, afbeeldingen en grafische omgeving gemakkelijk zijn door te voeren.

Er is een commercieel theme gebruikt met een bijzondere opzet. Het is een ‘one-page’ design, zonder dat dat direct duidelijk wordt.

Meer beeldmateriaal

Homepagina mobiel

Contentpagina

Blogpagina

Ga naar de site

Filed Under: Portfolio

FightXperience – website voor sportschool – redesign

augustus 19, 2016 by Jessy de Boer

Dit was de opdracht

Het design kreeg na een aantal jaren een wat verouderde uitstraling. Een nieuw design met parallax effecten werd gerealiseerd tegen zo laag mogelijke kosten door middel van het gebruik van een commercieel theme.

Parallax betekent dat de schijnbare positie van een voorwerp ten opzichte van een ander voorwerp en/of de achtergrond varieert als de gebruiker door de website scrollt. Om dit effect ten volle te benutten is de website als zogenaamde ‘one-page’ website opgezet, waarbij alle belangrijke informatie op de homepage te vinden is.

Dit zijn de technische details

De website is gebouwd met WordPress zodat aanpassingen aan de teksten, afbeeldingen en grafische omgeving gemakkelijk zijn door te voeren.

Meer beeldmateriaal

Homepagina

Een sectie van de homepage

Nog een sectie van de homepage

Ga naar de site

Filed Under: Portfolio

Hoe maak je goede productomschrijvingen?

december 1, 2015 by Jessy de Boer

Met goede productomschrijvingen in je webshop kun je tot 25% meer omzet behalen! Het is voor jou als e-commerce bedrijf DE kans om je producten via de zoekmachines te verkopen en met deze blog hoop ik je met do’s en don’ts een beetje op weg te helpen bij het schrijven van killer productomschrijvingen.

Don’ts

Kopiëren van een andere site

De meeste productomschrijvingen die je tegen komt op het web zijn slecht te noemen. Ze zijn vaak saai en prikkelen zelden de bezoeker tot verder klikken en ale-harakiri helemaal niet tot het doen van een aankoop. Vaak zijn het zelfs productomschrijvingen die van de website van de leverancier zijn geplukt en die waarschijnlijk door nog meer e-commerce sites worden gebruikt. Google deelt ‘penalty’s’ uit aan websites met zogenoemde ‘duplicate content‘ en die websites worden dus lager geplaatst in de zoekresultaten. Hiermee pleeg je dus eigenlijk e-harakiri op je bedrijf.

Afraffelen

Tijdrovend, dat is het zeker. Unieke productomschrijvingen voor ieder product maken. Dat tijd die dat kost kan met honderden of zelfs duizenden artikelen enorm oplopen. Jij als ondernemer hebt wel wat beters te doen. Dat is de reden waarom veel productomschrijvingen even snel worden geschreven en ze uiteindelijk niet de juiste informatie of toon bevatten waar jouw consument naar op zoek is.

Stop je productomschrijving helemaal vol met zoekwoorden

Het magische woord van dit moment: zoekmachineoptimalisatie! Heel belangrijk! Daarbij hoort het verwerken van de juiste zoekwoorden in je pagina’s, blogs en omschrijvingen. Maar kijk uit, een teveel aan zoekwoorden waardoor je productomschrijving een opsomming van zoekwoorden wordt zorgt voor een averechts effect. Voor de bezoeker wordt je beschrijving dan stukken minder leesbaar en dus minder aantrekkelijk om te kopen. Schrijf je tekst dus altijd voor de consument en kijk dan of je er (met mate) relevantie zoekwoorden in kunt verwerken.

Spelfouten

Je consument haakt in een flits af als hij of zij spelfouten in je tekst tegen komt. Checken dus!

 

 

Do’s

Focus op de topverkopers

Ben jij een van gelukkige ondernemers die honderden of misschien wel duizenden producten in je webshop hebt staan? Focus dan als eerste op de topverkopers bij het verbeteren van de productomschrijvingen. Besteed tijd aan het schrijven van geweldige productomschrijvingen van minimaal 300 woorden en verwerk daarin de zoekwoorden waarvan je van te voren onderzocht hebt welke zoekwoorden voor dit product en voor jouw publiek van belang zijn.

Gebruik de juiste ‘tone of voice’

Wat is het taalgebruik van je doelgroep? Spreek je ze aan met ‘je’ of ‘u’? Zijn Engelse termen en ‘slang’ toegestaan of niet? Kies vooraf de juiste ‘tone of voice’ en houd je hier aan voor alle productomschrijvingen.

Gebruik verhalende en emotionele teksten

verhalend schrijvenNee, je hoeft er niet voor te zorgen dat je consument een zakdoekje nodig heeft bij het lezen van je productomschrijving. Maar er is wel gebleken dat als je mensen aanspreekt op hun emoties, dat ze dan sneller bereid zijn je product te kopen. Ook hier geldt: ken je doelgroep. Wat vind je doelgroep belangrijk, in het algemeen en ten aanzien van je product in het bijzonder. Gebruik een verhaal om aan te geven wat de voordelen zijn van je product voor je consument, hoe het leven van je consument er door jouw product een stukje mooier uit gaat zien.

Korte en lange omschrijving

Gebruik in de korte omschrijving van je product de bekende bulletpoints (maximaal 5 korte zinnetjes) met de specificaties van het product. Voor de consument is het dan in 1 oogopslag duidelijk om wat voor product het gaat. De lange productomschrijving  wordt pas belangrijk als de consument op zoek is naar meer specifieke informatie over het product. Gebruik de lange productomschrijving dan ook om extra beschrijvende informatie weer te geven en vooral om de voordelen voor de consument te benadrukken die het product ze zal opleveren.

Tot slot

Hopelijk heb ik je er van kunnen overtuigen dat goede productbeschrijvingen heel belangrijk zijn voor je webshop en dat het loont om daar voldoende tijd en energie in te steken. Heb je hier echt geen tijd voor of vind je het echt niet leuk om te doen? Vraag dan iemand die je te hierbij kan helpen.

 

 

 

 

Filed Under: Blog, website advies, website verbetering Tagged With: conversie optimalisatie, e-commerce, Magento, SEO, webshop, WordPress, Zoekmachineoptimalisatie

Ada Hoefnagels – website voor schoonheidsspecialiste

mei 21, 2015 by Jessy de Boer

Dit was de opdracht

Bouw een website met blogfunctionaliteiten en de standaard elementen als meerdere makkelijk zelf aan te passen pagina’s en een contactformulier. De website moet responsive reageren.

De website moet gekoppeld zijn aan social media, en goed lokaal gevonden worden.

Tevens moet er een template worden ontworpen voor een nieuwsbrief.

Dit zijn de technische details

De website is gebouwd met WordPress en er is een commercieel theme gebruikt voor het grafisch ontwerp.

Voor de nieuwsbrieven is Mailchimp gebruikt en is er ook een koppeling met de website gemaakt.

Meer beeldmateriaal

Contentpagina

Home mobiel

Nieuwsbrief template

Filed Under: Portfolio

Fysiozondervan.nl – website voor praktijk fysiotherapie

mei 21, 2015 by Jessy de Boer

Dit was de opdracht

Bouw een website met blogfunctionaliteiten en de standaard elementen als meerdere makkelijk zelf aan te passen pagina’s en een contactformulier. De website moet responsive reageren. Er moet genoeg ruimte zijn om de specialisaties toe te lichten en het team voor te stellen.

Dit waren de belangrijkste aandachtspunten

De website moet een medische uitstraling krijgen, maar niet te steriel worden. De doelgroep moet zich echt thuis kunnen voelen in de praktijk, maar ook op de website.

Daarnaast moet er een koppeling gemaakt kunnen worden met Qualizorg, zij verzorgen onafhankelijk de beoordelingen van onze cliënten over de praktijk.

De praktijk moet vooral lokaal goed gevonden worden, omdat de doelgroep voornamelijk cliënten uit de buurt zijn.

Dit zijn de technische details

De website is gebouwd met WordPress en een commercieel medisch theme.

Meer beeldmateriaal

Homepage

Contactpagina

Homepage mobiel

Filed Under: Portfolio

  • « Previous Page
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • …
  • 6
  • Next Page »

Vragen of opmerkingen?

Vul onderstaande formulier in om contact met ons op te nemen

Naam

Email

Telefoonnummer

Onderwerp

Je bericht

Blogs

  • Blog
  • Portfolio
  • Starten website
  • website advies
  • website analyse
  • website bouw
  • website onderhoud
  • website verbetering
  • website vindbaarheid

Tags

bloggen CMS content management conversie optimalisatie e-commerce e-mailingen Facebook Google Adwords Google Analytics Joomla LinkedIn Magento MailChimp nieuwsbrief nieuwsbrieven SEO social media Twitter webshop WordPress Zoekmachineoptimalisatie


Malerstraat 12F
1531 NW Wormer

T: 06-54727740
E: jessy@webzy.nl

Meld je aan voor de nieuwsbrief

* = verplicht veld

Volg Webzy op Twitter

Tweets van @Webzy_nl

Copyright © 2019 · Modern Portfolio Pro Theme on Genesis Framework · WordPress · Log in